بستن

اظهارات «الیویا وایلد» روان‌شناس کانادایی را احساساتی کرد

0 دیدگاه | 1 سال پیش

«الیویا وایلد» کارگردان و بازیگر «نگران نباش عزیزم» (Don’t Worry Darling) «دکتر جردن پیترسون» روان‌شناس کانادایی را در یک مصاحبه تلویزیونی به گریه انداخت. وایلد در مصاحبه با مجله «اینترویو» گفته بود که شخصیت منفی فیلمش فرانک با بازی «کریس پاین» از پیترسون الهام گرفته شده است: «ما آن شخصیت را از این مرد دیوانه، جردن پیترسون الهام گرفتیم که یک قهرمان روشن‌فکر دروغین برای جامعه اینسل‌ها [بی‌جفت‌ماندگان ناخواسته] است.»

وایلد اضافه کرده بود که اینسل‌ها «مردان اغلب سفید‌پوست و محرومی هستند که معتقدند شایستگی رابطه جنسی با زنان را دارند. این مرد، جردن پیترسون فردی است که به برخی جنبه‌های جنبش [اینسل‌ها] مشروعیت می‌بخشد به این دلیل که سابقاً استاد دانشگاه بوده، نویسنده است، و کت و شلوار می‌پوشد، بنابراین آن‌ها احساس می‌کنند این فلسفه‌ای است که باید جدی گرفته شود.»

پیترسون به تازگی در مصاحبه با برنامه «پی‌یرس مورگان سانسورنشده» (Piers Morgan Uncensored) به مسائل بسیاری از جمله توهین به «کریستیانو رونالدو» به خاطر ملاقات با او و شکایت عده‌ای از یک معلم به پلیس به سبب حضور پیترسون در کلاس درس او و «جرم نفرت‌پراکنی» می‌پردازد و دقایقی نیز از نفرت‌پراکنی وایلد می‌گوید.

مورگان می‌پرسد: «این مرد دیوانه، این قهرمان روشن‌فکر دروغین برای جامعه اینسل‌ها، اینسل‌هایی که مردان منزوی عجیب و از بسیاری جهات نفرت‌انگیزند. این شمایید؟ آیا شما قهرمان روشن‌فکر این افرادید؟»

پیترسون پاسخ می‌دهد: «بله، چرا که نه. مدت‌هاست که عده‌ای من را رها نمی‌کنند چون با مردان جوان حرف زده‌ام، چه عمل وحشتناکی.» روان‌شناس در اینجا احساساتی می‌شود و به گریه می‌افتد. او سپس اضافه می‌کند: «تصور کردم که صدای افراد به حاشیه رانده شده باید شنیده شود.»

پیترسون ادامه می‌دهد:‌ «درک این مسئله بسیار دشوار است که چگونه آدم‌ها این‌چنین بی‌اخلاق شده‌اند، و بی‌شک بسیاری از مردان جوان در این زمره قرار می‌گیرند. اما چنین توهین‌هایی دریافت می‌کنید، «اینسل‌ها» – یعنی چه؟ مثل این است که بگویید این مردان نمی‌دانند چگونه خودشان را برای زنان جذاب نشان دهند – زنانی که بسیار مشکل‌پسندند و آفرین به آن‌ها که چنین‌اند. زنان مشکل‌پسندند. این استعدادی است که دارید. از مردان خود استانداردهای بالایی طلب کنید. منصفانه است. اما مثل این است که بگویید همه این مردانی که رانده شده‌اند، تنها و بی‌کس‌اند و نمی‌دانند چه کنند و همه با آن‌ها بدرفتاری می‌کنند.»

پیترسون در پاسخ به این پرسش که آیا اظهارات وایلد را «گزنده» می‌داند یا نه می‌گوید: «تا آن زمان، در بین منتقدین، این انتقاد به شکلی سطح پایینی داشت. یعنی وقتی من را «جمجمه سرخ» نشان می‌دهند، یک ابرنازی خیالی، این نهایت توهین بود.»

این روان‌شناس اضافه می‌کند:‌ «بنابراین وقتی الیویا وایلد چنان اظهاراتی کرد، اولین کاری که کردم این بود که رفتم و پیش‌نمایش فیلم را دیدم و آن را پسندیدم. فکر کردم: «احتمالاً می‌روم و این فیلم را می‌بینم.» و شاید بروم. واقعاً من را ناراحت نکرد.» او می‌گوید در مورد «نگران نباش عزیزم» با خانواده‌اش حرف زده است: «گفتم: «امیدوارم بدانید که اگر قرار بود یک نفر نقش من را بازی کند، کریس [پاین] را انتخاب می‌کردم… او مرد بسیار خوش‌چهره‌ای است.»»

وایلد چندی پیش با این ادعا که «شایا لباف» را به دلیل «رفتارهای زننده» از فیلم «نگران نباش عزیزم» اخراج کرده باعث شد در شبکه‌های اجتماعی او را با «امبر هرد» مقایسه کنند. پس از انتشار مصاحبه وایلد با «ورایتی»، لباف ویدیویی برای این نشریه ارسال کرد که نشان می‌داد وایلد از او می‌خواهد از فیلم کناره‌گیری نکند. بسیاری از کاربران اغلب فمنیست شبکه‌های اجتماعی به این اتفاق واکنش نشان دادند و او را «فمینیست قلابی» و «امبر هرد ثانی» نامیدند. لباف ادعا می‌کند که به خاطر برگزار نشدن جلسات تمرین با «فلورنس پیو» از «نگران نباش عزیزم» جدا شده است.

0 دیدگاه