بستن

جیمز مک‌آووی: با فیلم Atonement تمایلی به رقابت برای اسکار نداشتم

0 دیدگاه | 1 سال پیش

جیمز مک‌آووی در مصاحبه‌ای با مجله GQ بریتانیا اعلام کرده که تمایلی به مشارکت در کمپین اسکار فیلم «تاوان» (Atonement) نداشته است. بر اساس این مک‌آووی، او از نحوه‌ی مشارکت فورست ویتاکر در کمپین اسکار فیلم «آخرین پادشاه اسکاتلند» (The Last King of Scotland) باخبر بوده و به هیچ عنوان علاقه‌ای به تلاش برای جذب رای رای‌دهندگان آکادمی نداشته است.

مک‌آووی می‌افزاید: “با فیلم ‘آخرین پادشاه اسکاتلند’ من متوجه شدم که اگر کاری انجام دهم، برای منافع دیگران خواهد بود. من با این موضوع مشکلی نداشتم. ولی زمانی که ‘تاوان’ منتشر شد، من 26 یا 27 سال داشتم و احساس می‌کردم که نمی‌توانم و نمی‌خواهم این کار را انجام دهم.”

“تاوان” به هفت نامزدی اسکار از جمله بهترین فیلم، بهترین بازیگر زن نقش مکمل برای “سرشا رونان” و بهترین موسیقی متن برای “داریو ماریانلی” دست یافت.

مک‌آووی می‌گوید: “من تمایلی به بازی کردن آن نقش را نداشتم. من از تبلیغ کردن و جذب مردم به سینماها استقبال می‌کردم، اما خودم را در کمپین قرار دادن، احساس بی ارزشی می‌کردم.”

این بازیگر 43 ساله اظهار داشت که پس از 27 سال در صنعت بازیگری، به دنبال تجربیات جاذبه‌ه جدید است: “من از بازیگری لذت می‌برم اما از تکراری بودن صنعت سینما و تلویزیون خسته‌ام. حتی اگر فیلمنامه خوبی باشد، من هرگز نمی‌توانم ساعت‌های کاری از 5 یا 6 صبح تا 8 شب را تبریئه دهم. اگر با شخصیت من داستان جذابی سراییده نشود، بازیگری روح انسان را می‌کشد.”

0 دیدگاه