بستن

حمایت مجدد هلنا بونهام کارتر از جانی دپ و جی‌کی رولینگ

0 دیدگاه | 1 سال پیش

بار دیگر، هلنا بونهام کارتر – که در جایگاه بازیگر «بلاتریکس لسترنج» در کتاب‌های «هری پاتر» نوشته جی‌کی رولینگ شناخته شده است – حمایتش را از رولینگ و جانی دپ، همکار سابقش در هفت فیلم که پنج از آن‌ها تحت کارگردانی تیم برتون، همسر سابق او بودند، اعلام کرده است. رولینگ در سال‌های اخیر به خاطر تاکید بر نگرش‌های ضد-ترانس جنسیتی تحت فشار قرار گرفته است، گرچه او ادعا می‌کند ترانس‌فوبی ندارد.

بونهام کارتر در گفتگوی جدیدی با تایمز، از حمایتش برای رولینگ صحبت کرد و گفت: «برخی از این اتهامات غیرمنصفانه‌اند و به نظرم رولینگ تحت فشار قرار گرفته است. مردم بیش از حد توقع‌گرایی می‌کنند. او حق دارد که نظرات خود را داشته باشد، به خصوص زمانی که او تحت برخورد بی‌حجابیت ترانس‌ها قرار گرفته است.»

همچنین بونهام کارتر اضافه کرد: «هر کسی آرای و نظرات خود را از روی تجربیات شخصی خود شکل می‌دهد و ما باید احترام و درک برای آن‌ها داشته باشیم. ما لازم نیست که با همه چیز موافق باشیم – این می‌تواند ملال‌آور باشد. رولینگ قصد توهین یا عدم احترام به کسی را نداشته، فقط بر اساس تجربیات خود صحبت می‌کند.»

دپ، که بعد از شکست در دادگاهی که او را به عنوان «همسر متهم کننده» همسر سابقش امبر هرد نامید، از هالیوود محروم شد، تابستان گذشته تدریجاً بازگشتی به بازیگری داشت. دپ همچنین پدرخوانده دو فرزند بونهام کارتر است که سن 18 و 14 سال دارند.

بونهام کارتر نیز در مورد اینکه آیا پیروزی دپ بر هرد «بازگشت آونگ جنبش “من هم”» می‌باشد یا نه، گفت: «به نظرم، امبر هرد فرصت را برای خود استفاده کرده است. این مشکلاتی است که باعث می‌شود مردم با جنبش عمومی همراه شوند و در نهایت به نماد تبلیغاتی آن مبدل شوند.»

دپ و بونهام کارتر در فیلم‌هایی همچون «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» (Charlie And The Chocolate Factory) و «سویینی تاد» (Sweeney Todd) به عنوان بازیگران اصلی حضور داشته‌اند. دو سال پیش، بونهام کارتر در مصاحبه با گاردین گفته بود: «جانی رفتارهای سنتی و غیرمنطقی دارد. اما این معنی نمی‌دهد که او احمق است. او اگر فکر نمی‌کرد که بر دادگاه غلبه دارد، مسئله را تا اینجا دنبال نمی‌کرد.»

0 دیدگاه