بستن

سریال House of the Dragon یک Littlefinger دیگر رو کرد

0 دیدگاه | 2 سال پیش

[حاوی اسپویلر از سریال «خاندان اژدها»]
«لیتل‌فینگر» در سریال «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) نقل قول معرفی داشت و می‌گفت «هرج‌ومرج یک نردبان است.» سریال پیش‌درآمد «خاندان اژدها» (House of the Dragon) که قسمت ششم آن تحت عنوان «شاهدخت و شهبانو» ‌(The Princess and the Queen) دوشنبه این هفته از اچ‌بی‌او پخش شد، نشان داد شخصیت «لاریس استرانگ» از این نردبان در حال بالا رفتن است.

در قسمت ششم سریال House of the Dragon ، بازیگران شخصیت‌های «ملکه آلیسنت» و «شاهدخت رینایرا» تغییر کردند و «الیویا کوک» و «اما دارسی» جانشین «اما کری» و «میلی الکاک» شدند. رینایرا حالا سه فرزند پسر به دنیا آورده، دیمون با بازی «مت اسمیت» دو دختر دارد و با «لینا ولاریون» دختر کورلیس و لینور خواهر همسر ریناریا ازدواج کرده اما دیمون در پایان این قسمت همسرش را از دست می‌دهد. یک پای «شاه ویسریس» با بازی «پدی کانسیداین» هم لب گور است.

این اپیزود از سوی دیگر نشان داد که «لاریس استرانگ» با بازی «متیو نیدهام» یک مار موذی است و همتای «پیتر بیلیش» یا «لیتل‌فینگر» یا «انگشت‌کوچک» در «بازی تاج‌وتخت» که نقش او را «آیدان گیلن»‌ بازی کرد.

لاریس برادر «هاروین استرانگ» است، شوالیه‌ای که کم‌وبیش مخفیانه پدر واقعی سه فرزند رینایرا است و رابطه‌ای آشکار با همسر هم‌جنس‌گرایش دارد. او فرزند «لایونل استرانگ» وزیر شاه است که جانشین «اوتو های‌تاور» شده است. های‌تاور در قسمت چهارم اخراج شد. لاریس در فعالیت‌های مردانه مشارکت نمی‌کند و همان‌گونه که در اپیزود سوم دیده شد، پیرامون زنان می‌چرخد و به شایعه‌های آنان گوش می‌دهد به جای اینکه با مردان در پی شکار باشد. بنابراین همچون «تیریون لنیستر» و بیلیش، از عقلش بیش از شمشیر استفاده می‌کند.

در قسمت پنجم نشان داده شد که لاریس به آلیسنت نزدیک شد تا با اطلاعش برساند رینایرا نقشه‌هایی در سر دارد. این در حالی بود که رینایرا سوگند یاد کرده بود که در مورد رابطه جنسی‌اش با دیمون حقیقت را به آلیسنت می‌گوید. بنابراین لاریس در شکراب کردن رابطه این دو نقش زیادای داشت.

در اپیزود اخیر، وقتی لایونل و برادرش هاروین در پی انتشار این شایعه که هاروین ممکن است پدر فرزندان رینایرا باشد، بارگاه را ترک می‌کنند و در آتشی که آدم‌کش‌ها می‌افروزند می‌میرند. اما متهم کسی نیست جز خود «لاریس استرانگ». در اوایل این قسمت، آلیسنت از این گفت که آرزو می‌کند پدرش «اوتو های‌تاور» در کنارش باشد، تا او برخلاف سایرین حقیقت را به شاه بگوید.

حالا که وزیر شاه به دست پسر خودش مرده، لاریس به آلیسنت می‌گوید: «ملکه آروزیی کرده. کدام خدمتگزار قلمرو حاضر است که برآورده‌اش نکند؟ به گمانم حالا نامه‌ای برای پدرتان می‌نویسید.» آلیسنت وحشت‌زده پاسخ می‌دهد: «چنین آرزویی نکردم.» لاریس لبخند موذیانه‌ای می‌زند و می‌گوید: «تردیدی ندارم که اگر وقتش برسد، پاداش من را خواهید داد.»

«خاندان اژدها» چند شخصیت شرور دیگر را در طول شش قسمت گذشته معرفی کرده است اما در پایان اپیزود ششم، «لاریس استرانگ» به روشنی در قامت یک شرور «پیتر بیلیش»-گونه ظاهر شد که منتظر است تا وقت حمله‌ای نابهنگام فرابرسد.

قسمت هفتم «خاندان اژدها» دوشنبه آینده پخش خواهد شد.

0 دیدگاه