بستن

هواداران کتاب جدید جرج آرآر مارتین را تحریم می‌کنند

0 دیدگاه | 2 سال پیش

همکاران مارتین به نژادستیزی متهم شده‌اند.
هواداران «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) و «جرج آرآر مارتین» تهدید کردند که کتاب جدید نویسنده را در اعتراض به «نژادستیزی» همکاران او تحریم می‌کنند.

«لیندا آنتونسن» و «الیو ام گارسیا جونیور» همکاران قدیمی مارتین قرار است «یک کتاب مرجع نفیس» در مورد خاندان تارگارین‌ها به نام «ظهور اژدها: تاریخچه مصور دودمان تارگرین، جلد اول» (The Rise of the Dragon: An Illustrated History of the Targaryen Dynasty, Volume One) بنویسند. اما پس از آنکه مارتین انتشار این کتاب را در توییتر اعلام کرد، هزاران هوادار گفتند که کتاب این زوج نویسنده را به خاطر اظهارات قبلی‌شان تحریم خواهند کرد.

گارسیا و آنتونسن در سال ۱۹۹۹ تالار گفت‌وگوی وستروس (Westeros.org) را راه‌اندازی کرده بودند و در سال ۲۰۰۵ توسط مارتین استخدام شدند تا رمان «ضیافت کلاغ‌ها» (A Feast for Crows) او را راستی‌آزمایی کنند. در سال ۲۰۱۴ آن‌ها در نگارش «دنیای یخ و آتش» (The World of Ice & Fire) مشارکت کردند، کتابی مصور که به همراه رمان‌های «نغمه یخ و آتش» منتشر شدند.

آنتونسن چند مرتبه از انتخاب بازیگرانی که نژاد آن‌ها با شخصیت‌های دنیای مارتین سازگار نبود معترض شد، از جمله «نانسو آنوزی» نیجریه‌ای تبار برای سریال «بازی تاج‌وتخت». سال گذشته، او از انتخاب «استیو توسان» برای نقش «کورلیس ولاریون» در سریال «خاندان اژدها» (House of the Dragon) انتقاد کرد و در توییتر نوشت: «بازیگر نقش کورلیس به غلط انتخاب شده، هیچ والیریان سیاهی وجود ندارد و نباید به سریال وارد شود. تنوع نژادی نباید مهم‌تر از قصه باشد، به همین سادگی.»

توسان پیش از پخش «خاندان اژدها» به این انتقادات واکنش نشان داد و گفت: «جالب است، چون می‌گویید با اژدهایی که پرواز می‌کند مشکلی ندارید، اما با مرد سیاه‌پوستی که یک نجیب‌زاده است مشکل دارید؟»

آنتونسن در مصاحبه با ورایتی می‌گوید هواداران خشمگین از اظهارات او برداشت غلطی کرده‌اند و به او برچسب نژادستیزی زده‌اند در حالی که «تمرکز من فقط روی بنا کردن جهان [سریال] بوده است. اگر جرج [نژاد] والیریان‌ها را به جای سفید سیاه معرفی کرده بود، همان‌گونه که در وبلاگش در سال ۲۰۱۳ مطرح کرد، و این سریال جدید قرار بود [خاندان] ولاریون‌ها را هرچیزی جز سیاه نشان دهد، همین انتقاد را می‌داشتیم.» او در مورد واکنش توسان می‌گوید تغییر نژاد شخصیت‌ها در اقتباس‌ها «انواع و اقسام پرسش‌های منطقی را ایجاد می‌کند.»

«رایان کاندال» یکی از نویسندگان «خاندان اژدها» پیش‌تر گفته بود: «این دنیا نسبت به ۱۰ سال قبل وقتی [«بازی تاج‌وتخت»] پخش شد بسیار متفاوت است. نسبت به ۲۰ سال قبل وقتی «پیتر جکسون» فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» را ساخت متفاوت است. این نوع داستان‌ها باید همه‌شمول‌تر از قبل باشند. خیلی صریح می‌گویم که برای من و [«میگل ساپوچنیک» دیگر نویسنده سریال] بسیار مهم بود که مشتی آدم سفید‌پوست را نشان ندهیم.»

0 دیدگاه