بستن

حسین سهیلی زاده

حسین سهیلی‌زاده، کارگردان، تهیه کننده سینما و تلویزیون سال 1339 در شهر اهواز متولد شد. در سال 1369 با فیلم سفر جادوئی به کارگردانی ابوالحسن داودی به عنوان دستیار کارگردان وارد سینما شد. از مهم‌ترین آثار حسین سهیلی‌زاده می‌توان به کارگردانی سریال پریا، سریال فاصله‌ها و سریال آوای باران اشاره کرد. 

حسین سهیلی‌زاده کار حرفه‌ای خود را از تلویزیون آغاز کرد و سال 1380 در 41 سالگی در سریال رستوران خانوادگی به عنوان کارگردان فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال پریا، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای حسین سهیلی‌زاده محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون جمشید اسماعیل‌خانی، مریم سعادت، شهره سلطانی و کوروش تهامی را تجربه کرد.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی حسین سهیلی‌زاده آن هست که در مدت زمان فعالیت خود، هم در تلویزیون و هم در سینما حضور داشته است. حسین سهیلی‌زاده را باید بیشتر کارگردان تلویزیون بدانیم چرا که 95% آثار وی تلویزیونی و 5% آثارش سینمایی است. در واقع حسین سهیلی‌زاده از مجموع 19 اثری که در کارنامه دارد، در 18 اثر در تلویزیون با نام سریال هست و نیست، سریال پریا، سریال مرز خوشبختی، سریال آخرین بازی، سریال آوای باران، سریال دختران حوا، سریال سه پنج دو، سریال سراب، سریال فاصله‌ها، سریال دلنوازان، سریال آخرین دعوت، سریال ترانه مادری، سریال آخرین گناه، سریال عشق گمشده، سریال رانت‌خوار کوچک، سریال دو قلوها، سریال پیله های پرواز و سریال رستوران خانوادگی نام‌های و در 1 اثر در سینما با نام فیلم سه، پنج، دو فعالیت داشته است.