بستن

زیان‌آورترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲

0 دیدگاه | 1 سال پیش

انیمیشن‌های دیزنی در سال گذشته پرفروش نشدند.
استودیوهای هالیوود با احیای سالن‌های سینما پس از پاندمی، به استراتژی پخش فیلم در پلتفرم‌های دیجیتال را تمایل کمتری نشان می‌دهند و به این باور رسیده‌اند که یک کمپین بازاریابی پرخرج برای اکران فیلم‌ها به روش سنتی درآمد بیشتری می‌آورد و پلتفرم‌های وی‌اودی و شبکه نمایش خانگی فقط یکی از بازارهای فرعی است.

«ددلاین» به تازگی فهرستی از زیان‌آورترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲ تهیه و ثابت کرده است که همچنان شکست تجاری در مدل اکران در سالن‌های سینما بهتر از پخش همزمان از پلتفرم‌های وی‌اودی و استریم یا حتی بدتر، پخش انحصاری از شبکه‌های استریم است.

دنیای عجیب (Strange World) – والت دیزنی انیمیشن
مجموع زیان مالی: ۱۹۷.۴ میلیون دلار

این انیمیشن خانوادگی که والدین را با صحنه‌های همجنس‌گرایانه‌اش غافلگیر کرد، در آمریکای شمالی ۳۷.۹ میلیون دلار و در سراسر دنیا ۷۳ میلیون دلار فروخت. «دنیای عجیب» در مجموع از تمامی بازارهای ۱۶۵ میلیون دلار درآمد داشت اما هزینه تولید، پخش و بازاریابی آن به ۳۱۷.۴ میلیون دلار می‌رسد.

.

آمستردام (Amsterdam) – نیو ریجنسی/دیزنی
مجموع زیان مالی: ۱۰۸.۴ میلیون دلار

لوکیشین فیلمبرداری این فیلم پرستاره در حین پاندمی از بوستون به لس‌آنجلس تغییر پیدا کرد تا بودجه آن از ۵۰ به ۸۰ میلیون دلار افزایش پیدا کند. «کریستین بیل» برای «آمستردام» ۵ میلیون دلار دریافت کرد در حالی که دیگر بازیگران از جمله «تیلور سوییفت»، «جان دیوید واشینگتن» و «مارگو رابی» دستمزهایی کمتر گرفتند. مجموع درآمدهای این فیلم از ۶۳ میلیون دلار فراتر نرفت اما هزینه‌های آن به ۱۷۱.۴ میلیون دلار رسید.

.

لایت‌یر (Lightyear) – پیکسار/والت دیزنی
مجموع زیان مالی: ‌۱۰۶ میلیون دلار

«لایت‌یر» انیمیشن خانوادگی دیگری با مضامین همجنسگرایانه بود که اگرچه سعی داشت از عنوان «داستان اسباب بازی» (Toy Story) سود بجوید اما مخاطبین از آن استقبال نکردند در حالی که دیزنی بازار چین را هم از دست داده بود. مجموع درآمدهای «لایت‌یر» به ۲۶۷ میلیون دلار و هزینه‌های تولید و بازاریابی به ۳۷۳ میلیون دلار رسیده است.

.

ایثار (Devotion) – بلک لیبل مدیا/سونی
مجموع زیان مالی: ۸۹.۲ میلیون دلار

بودجه این فیلم در مورد اولین مرد آفریقایی تبار ارتش ایالات متحده تا ۹۰ میلیون دلار افزایش پیدا کرد تا حتی امتیاز ۸۰ درصد «راتن تومیتوز» و نمره A- «سینمااسکور» نتواند ناجی آن شود. «ایثار» در آمریکای شمالی فقط ۲۰.۵ میلیون دلار و در سراسر دنیا ۲۱.۷ میلیون دلار فروخت. درآمد کلی فیلم به ۶۹ میلیون دلار و هزینه‌های آن به ۱۵۸.۲ میلیون دلار رسیده است.

.

بابل (Babylon) – پارامونت
مجموع زیان مالی: ۸۷.۴ میلیون دلار

این فیلم سه ساعته با رده سنی بزرگسال (R) به کارگردانی «دیمین شزل» و بازی «مارگو رابی» و «برد پیت» با بودجه ۸۰ میلیون دلاری تولید شد و حاوی صحنه‌های زننده‌ای بود. سینماروها به «بابل» نمره C+ «سینمااسکور» و منتقدین امتیاز ۵۶ درصد «راتن تومیتوز» دادند تا مجموع درآمدهای فیلم به ۷۵ میلیون دلار و مجموع هزینه‌هایش به ۱۶۲.۴ میلیون دلار برسد.

0 دیدگاه