بستن

زیان ۱۰۰ میلیون دلاری فیلم Black Adam

0 دیدگاه | 1 سال پیش

بازنویسی متن به این شکل است:

فیلم “بلک آدام” (Black Adam) اثر برادران وارنر و دی‌سی با بازی دووین جانسون پس از هفت هفته اکران، فروشی به ارزش 387 میلیون دلاری کسب کرده است. بر اساس گزارشی از ورایتی، این فیلم ابرقهرمانی که با بودجه 195 میلیون دلاری در زمان پاندمی ساخته شده است، 100 میلیون دلار زیان به استودیوها وارد کرده است.

به طور معمول، استودیوها برای بازاریابی فیلم‌هایی مانند “بلک آدام” هزینه‌ی حدود 100 میلیون دلاری پیش‌بینی می‌کنند. ولی محدودیت‌های پاندمی باعث شده تا هزینه بازاریابی به 80 میلیون دلار کاهش یابد. به همین دلیل، این فیلم باید فروش جهانی بیش از 600 میلیون دلاری داشته باشد تا از زیان مالی نجات یابد.

گزارشی از ورایتی نشان می‌دهد که فروش جهانی فیلم Black Adam از 400 میلیون دلار بیشتر نخواهد بود و استودیو را در زیان مالی 50 تا 100 میلیون دلار قرار می‌دهد. با این وجود، بعضی منابع نزدیک به برادران وارنر معتقدند که فروش 400 میلیون دلاری هزینه تولید فیلم را جبران می‌کند و با کاهش مدت اکران در سینما، DRM گرفتاری فیلم نیز افزایش خواهد یافت. “بلک آدام” پس از 33 روز اکران، از پلتفرم‌ها پخش شد تا هزینه‌های بازاریابی کاسته شود.

نهایتاً، فیلم Black Adam که در سال 2019 چراغ سبز گرفت، یک فیلم موفق از نظر تجاری برای برادران وارنر و دی‌سی نبوده است. این فیلم گمان می‌رود در بازارهای ثانویه، به فروش 25 تا 35 میلیون دلار برسد. دو انیمیشن Lightyear و Strange World از دیزنی که حاوی محتوای هم‌جنس‌گرایانه بودند و فیلم Amsterdam با بازی مارگو رابی و کریستین بیل نیز در بازگشت سرمایه شکست خورده‌اند.

“بلک آدام” در اواخر اکتبر سال جاری اکران شده و در کنار 67 میلیون دلار فروش، نسبت به دیگر عناوین ابرقهرمانی مانند “آکوامن” (Aquaman)، کاهش فروش شدید‌تری را تجربه کرده است. این فیلم دو بازار بین‌المللی مهم روسیه و چین را از دست داده است. فیلم “شزم!” نیز با بودجه 100 میلیون دلاری ساخته شده بود و نزدیک به 400 میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته است.

0 دیدگاه